Menu Zamknij

Polityka Prywatności

Informacje podstawowe

Polityka prywatności zbiera informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych. Wskazujemy grupy osób, których dane gromadzimy, cele przetwarzania danych, podstawę prawną przetwarzania danych, oraz czas, przez jaki je przechowujemy. Informujemy również o przysługujących prawach osób, których dane przetwarzamy.

Administratorem danych osobowych, których zasady przetwarzania opisujemy w tym dokumencie, jest Fundacja FFORMA z siedzibą w Częstochowie, ul. Gersona 50a, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000455792, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 5732845001, REGON: 243220213. Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych w naszej organizacji jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: kontakt@fforma.pl oraz numerem telefonu: + 48 664 789 894.

Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty. Przykładamy dużą uwagę do dbałości o ich bezpieczeństwo. Wszystkie działania związane z danymi osobowymi odbywają się z szacunkiem dla prywatności oraz są zgodne z misją i wartościami, jakie reprezentuje Fundacja FFORMA.

W jakim celu zbieramy dane osobowe?

Twoje dane osobowe zbieramy w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach takich jak prowadzenie statutowej działalności pożytku publicznego, działalności gospodarczej w zakresie wymienionym w statucie fundacji, marketing bezpośredni własnych produktów i usług fundacji oraz dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej.

Dane osobowe przetwarzamy do

  • obsługi pracowników fundacji, rekrutacji kandydatów do pracy oraz wolontariuszy,
  • kontaktu i współpracy z kontrahentami i mediami,
  • obsługi klientów działalności gospodarczej,
  • obsługi beneficjentów działalności pożytku publicznego fundacji,
  • świadczenia usług drogą elektroniczną (subskrybenci internetowej usługi newsletter, rejestracji online na wydarzenia),
  • dochodzenia swoich roszczeń z tytułu łamania innych przepisów względem fundacji.

Jakie dane osobowe i w jaki sposób przetwarzamy?

Przetwarzamy dane osobowe wyłącznie niezbędne do realizacji celów: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, wizerunek, adres IP, informacje na temat udziału w wydarzeniach, które organizuje fundacja. Operujemy danymi za pośrednictwem narzędzi informatycznych: poczty e-mail, systemu CMS (Content Management System) oraz systemu do zarządzania relacjami CRM (Customer Relationship Management). Niektóre dane przechowujemy również w formie dokumentacji papierowej.

Dbamy, aby wszystkie przechowywane przez nas dane były prawidłowe i pozyskane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą. Dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostaną niezwłocznie usunięte lub sprostowane. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do

  • żądania od administratora dostępu do danych osobowych,
  • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • przenoszenia danych w strukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Jeśli masz konto użytkownika, dodałeś komentarze w tej witrynie lub korzystałeś z usług drogą internetową, możesz zażądać dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym posiadaniu, w tym dostarczonych przez ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez nas całości twoich danych osobistych w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych, które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.

Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą. Zabezpieczamy je przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem, przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem. W celu ochrony danych osobowych wdrożyliśmy szyfrowanie danych, elektroniczną i fizyczną kontrolę dostępu. Dane osobowe przetwarzają osoby wyłącznie upoważnione lub podmioty, którym powierzono dane na podstawie umowy powierzenia. Fundacja nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Komu powierzamy dane osobowe?

Dane osobowe powierzamy do przetwarzania następującym podmiotom:

  • firmie hostingowej w celu obsługi informatycznej fundacji,
  • firmie księgowej w celu obsługi księgowej fundacji,
  • pośrednikom pocztowym w celu obsługi korespondencji fundacji,
  • współpracującym organizacjom pozarządowym, tylko jeśli jest to konieczne do realizacji wspólnego celu przetwarzania danych osobowych,
  • innym podmiotom i organom, upoważnionym na podstawie przepisów prawa lub umów powierzenia.

Podmioty te działają na podstawie umów powierzenia i na równi z nami są zobowiązane do ochrony danych osobowych.

Jak długo przechowujemy dane?

W zakresie naszej działalności twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi będą świadczone. W celach marketingowych twoje dane osobowe będą przetwarzane do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie. Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji. W uzasadnionych przypadkach dane osobowe możemy przechowywać przez okres dłuższy, o ile będą one przetwarzane wyłącznie do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych i historycznych lub do celów statystycznych na mocy art. 89 ust. 1. Podmioty przetwarzające dane, mogą przechowywać je przez okres konieczny do zrealizowania celu przetwarzania. Jeśli chcesz się z nami skontaktować, możesz skorzystać z formularza kontaktowego. Wszystkie informacje, które nam prześlesz, są przechowywane na potrzeby obsługi przez nieokreślony czas.

Pliki Cookies

Na naszej stronie internetowej wykorzystujemy pliki tekstowe określane potocznie jako ciasteczka (cookies), niezbędne do technicznej obsługi strony i korzystania z jej funkcjonalności.

Kiedy zostawisz na naszej stronie komentarz, będziesz mógł wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu e-mail i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Te ciasteczka wygasają po roku.

Jeśli zalogujesz się na tej witrynie, utworzymy tymczasowe ciasteczko. Dzięki temu sprawdzimy, czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. Plik ciasteczka nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie usunięte, kiedy zamkniesz przeglądarkę.

Podczas logowania tworzymy kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku.

Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte. 

Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.

Funkcje naszej strony

Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu. Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu e-mail (tak zwany hash) może zostać przesłany do usługi Gravatar w celu sprawdzenia, czy jej używasz. Polityka prywatności usługi Gravatar jest dostępna tutaj: https://automattic.com/privacy/. Po zatwierdzeniu komentarza twój obrazek profilowy jest widoczny publicznie w kontekście twojego komentarza. Komentarze są sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu firmy Akismet. Usługa zbiera informacje o użytkownikach, którzy komentują witrynę fforma.pl. Informacje zawierają adres IP, stronę odsyłającą i adres URL witryny (wraz z innymi informacjami dostarczonymi przez komentującego, takimi jak ich nazwa, nazwa użytkownika, adres e-mail, jak i sam komentarz). Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający stronę mogą pobrać i odczytać pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę. Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem, jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

Podczas rezerwacji miejsca w wydarzeniach zbieramy i przechowujemy twoje dane osobowe, które przesyłasz do nas podczas dokonywania rezerwacji. Możemy używać plików cookie do tymczasowego przechowywania informacji o trwającej rezerwacji, a także wszelkich komunikatów podczas przesyłania lub zarządzania wydarzeniami i lokalizacjami. Korzystamy z usług Google do generowania map i zapewniania autouzupełniania podczas wyszukiwania wydarzeń według lokalizacji, które mogą zbierać dane za pośrednictwem przeglądarki zgodnie z polityką prywatności Google.

Jeśli subskrybujesz nasz newsletter, będziesz otrzymywać od nas e-maile. Przesyłamy ci tylko te wiadomości, na które wyraziłeś zgodę lub dotyczą usług, które tobie świadczymy. Używamy twojego imienia i adresu e-mail, który nam podałeś. Nasza witryna, aby zapobiec nadużyciom systemu, rejestruje również adres IP użyty podczas rejestracji w usłudze.